امور بین‌الملل

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی بین پردیس فارابی و دانشگاه اسلامی ایتالیا

۰۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۲۱۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۰۴
با هدف گسترش همکاری‌های علمی، روز سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ بین پردیس فارابی دانشگاه تهران و دانشگاه اسلامی ایتالیا، تفاهم‌نامه منعقد شد.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی بین پردیس فارابی و دانشگاه اسلامی ایتالیا

در آغاز جلسه، دکتر محمدحسن احمدی، مسئول هماهنگی انجام این تفاهم‌نامه، ضمن اشاره به پیگیری‌های انجام شده، اهتمام و عزم طرفین برای آغاز همکاری مشترک علمی، را جدی توصیف کرد.

سپس دکتر محمدعلی عبداللهی، مشاور بین‌ الملل پردیس فارابی، نیز تبادل دانشجو و استاد و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت در حوزه یادگیری زبان فارسی و ایتالیایی را زمینه‌های خوبی برای این همکاری دوجانبه توصیف کرد.

در ادامه، دکتر علیرضا محمدرضایی، رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران، ضمن تقدیر از ریاست دانشگاه اسلامی ایتالیا، جهت فراهم آوردن امکان ارتباط بین دانشگاهی تأکید کرد که دانشگاه تهران به ارتباط و گفتگوی علمی و دانشگاهی میان ایران و اروپا اهمیت می‌دهد و آمادگی داریم تا در جهت همکاری‌های دانشگاهی گام‌های عملی و مؤثری برداریم و به گفتگوی میان شرق و اروپا و پیشینه تاریخی طولانی و ضرورت آن در برهه زمانی کنونی اشاره کرد.

دکتر پالادینی رئیس دانشگاه اسلامی ایتالیا، در این جلسه با تاکید بر اینکه عاشق ایران است؛ اظهار داشتند که در شرایط کنونی ارتباط علمی میان دو دانشگاه بسیار مهم است.

سپس دکتر فرنسچینی، مسئول مرکز زبان ابن سینا دانشگاه اسلامی ایتالیا، در باب اهمیت یادگیری زبان فارسی توضیحاتی داد.

در پایان نیز تفاهم‌نامه به امضا رؤسای دو دانشگاه رسید. هم چنین جهت اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه، دکتر خالقی به نمایندگی از دانشگاه اسلامی ایتالیا و دکتر محمدحسن احمدی به نمایندگی از پردیس فارابی دانشگاه تهران، تعیین شدند.

کلید واژه ها: امور بین‌الملل تفاهم نامه


( ۲ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.