مرکز انفورماتیک

 

اخبار و اطلاعیه‌های مرکز:

 

1737203062-678b9d76a9b66-news1.jpeg

۲۴ دی ۱۴۰۳

بهینه سازی زیرساختهای شبکه وبهبود عملکرد سامانه های دانشگاه تهران

 

1737203076-678b9d84251cf-news2.jpg

۱۶ دی ۱۴۰۳

ظرفیت حجم مصرفی اینترنت در دانشگاه تهران افزایش یافت

         

1737203087-678b9d8fa377a-news3.png

۲۴ آذر ۱۴۰۳

نسخه جدید نرم افزار ایمیل دانشگاه تهران در اختیار کاربران قرار گرفت

 

1737203097-678b9d99e2868-news4.jpg

۱۱ آذر ۱۴۰۳

انتصاب آقای دکتر محمد خوانساری به سمت سرپرست معاونت فناوری‌های دیجیتالی دانشگاه تهران


آرشیو اخبار و رویدادها

 

 

1737203117-678b9dad6e480-helpit.jpg

 

 

 

 

احسان فلاحیان

محمدسعید منصوری‌پور

حسین رضایی

 

مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، با تکیه بر تجربه ارائه خدمات فناوری اطلاعات در فضای آموزش عالی کشور و با بهره‌گیری از مجموعه قابلیت‌ها و شایستگی‌های دانشگاه تهران، مسیر آینده خود را مبتنی بر تحقق اهداف زیر قرار داده است:

1- استقرار حاکمیت فناوری اطلاعات به‌منظور ارتقای جایگاه علمی دانشگاه؛
2- ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، از مسیرهای متنوع اما یکپارچه، روزآمد، پایدار و امن
3- تسهیل فناورانه پایش، راهبری و کنترل کیفیت خدمات در دانشگاه؛
4- بهره‌گیری مؤثر از فناوری اطلاعات به‌منظور پشتیبانی از فرآیندهای اصلی و پشتیبان دانشگاه؛
5- فراهم‌آوری زیرساخت‌های لازم به‌منظور ارائه جامع خدمات فناوری اطلاعات بدون وابستگی به پلت‌فرم (بن سازه) خاص؛
6- مدیریت کارا و اثربخش داده‌، اطلاعات و دانش به‌منظور تحقق این اهداف و ایجاد الگویی برتر در حوزه ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، لازم است تا این مرکز زیرساخت‌های لازم را برای استقرار نظام حاکمیت فناوری اطلاعات در دانشگاه فراهم آورد. بدین‌منظور این مرکز متعهد به ارائه خدمات زیر می‌باشد:

1- نیازسنجی، تحلیل، طراحی، برنامه‌ریزی و تأمین زیرساخت سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، شبکه و امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
2- تدوین و ابلاغ برنامه‌ها، استانداردها و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی
3- نوآوری و ارتقای کیفیت و کمیت ارائه خدمات دانشگاه با فراهم آوردن خدمات یکپارچه و روزآمد فناوری اطلاعات؛
4- استقرار و مدیریت سامانه یکپارچه دانشگاهی به‌منظور ارتقای فضای یادگیری، تحقیق و کار کاربران (دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی)
5- تأمین پهنای باند وسیع، پایدار و در دسترس؛
6- پاسخ‌گویی و رفع مشکلات حوزه فناوری اطلاعات (سخت‌افزار، نرم‌افزار، شبکه و امنیت) کاربران دانشگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن؛
7- توجه به یادگیری مستمر و ارتقای توانمندی‌ها فنی و مدیریتی همکاران مرکز؛
8- پایش و تضمین کیفیت داده و اطلاعات در کلیه مراحل فرآیندهای سازمان؛
9- توسعه روابط حرفه‌ای، مسئولانه، پایدار و دوستانه میان همکاران مرکز؛
10- پیاده سازی وب سایت و فضای سایبر؛