مرکز انفورماتیک
|
|
اخبار و اطلاعیههای مرکز:
ارتقای پهنای باند اینترانت پردیس از «200M b/s به 400M b/s»
سومین گردهمایی مدیران، اساتید و کارشناسان و فعالین حوزه فناوری اطلاعات استان قم در پردیس فارابی برگزار شد
بازدیدهای دورهای از ۵ خوابگاه پسرانه و دخترانه پردیس فارابی؛ همراه با پرسش و پاسخ دانشجویی و رفع مشکلات
|
||||
پذیرش کارآموز: (خاص دانشجویان مهندسی کامپیوتر و دانشجویان پردیس متقاضی کاردانشجویی در مرکز انفورماتیک) مرکز انفورماتیک و آمار پردیس فارابی به منظور حمایت از دانش آموختگان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور و اعطلای فرهنگ کار، با شرایط و ضوابط زیر کارآموز میپذیرد:
|
مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، با تکیه بر تجربه ارائه خدمات فناوری اطلاعات در فضای آموزش عالی کشور و با بهرهگیری از مجموعه قابلیتها و شایستگیهای دانشگاه تهران، مسیر آینده خود را مبتنی بر تحقق اهداف زیر قرار داده است:
1- استقرار حاکمیت فناوری اطلاعات بهمنظور ارتقای
جایگاه علمی دانشگاه؛
2- ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، از مسیرهای متنوع اما یکپارچه، روزآمد،
پایدار و امن
3- تسهیل فناورانه پایش، راهبری و کنترل کیفیت خدمات در دانشگاه؛
4- بهرهگیری مؤثر از فناوری اطلاعات بهمنظور پشتیبانی از فرآیندهای اصلی و
پشتیبان دانشگاه؛
5- فراهمآوری زیرساختهای لازم بهمنظور ارائه جامع خدمات فناوری اطلاعات بدون
وابستگی به پلتفرم (بن سازه) خاص؛
6- مدیریت کارا و اثربخش داده، اطلاعات و دانش بهمنظور تحقق این اهداف و ایجاد
الگویی برتر در حوزه ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، لازم است تا این مرکز
زیرساختهای لازم را برای استقرار نظام حاکمیت فناوری اطلاعات در دانشگاه فراهم
آورد. بدینمنظور این مرکز متعهد به ارائه خدمات زیر میباشد:
1- نیازسنجی، تحلیل، طراحی، برنامهریزی و تأمین
زیرساخت سختافزاری، نرمافزاری، شبکه و امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
2- تدوین و ابلاغ برنامهها، استانداردها و دستورالعملهای مرتبط با حوزه فناوری
اطلاعات و فضای مجازی
3- نوآوری و ارتقای کیفیت و کمیت ارائه خدمات دانشگاه با فراهم آوردن خدمات یکپارچه
و روزآمد فناوری اطلاعات؛
4- استقرار و مدیریت سامانه یکپارچه دانشگاهی بهمنظور ارتقای فضای یادگیری، تحقیق
و کار کاربران (دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی)
5- تأمین پهنای باند وسیع، پایدار و در دسترس؛
6- پاسخگویی و رفع مشکلات حوزه فناوری اطلاعات (سختافزار، نرمافزار، شبکه و
امنیت) کاربران دانشگاه در کوتاهترین زمان ممکن؛
7- توجه به یادگیری مستمر و ارتقای توانمندیها فنی و مدیریتی همکاران مرکز؛
8- پایش و تضمین کیفیت داده و اطلاعات در کلیه مراحل فرآیندهای سازمان؛
9- توسعه روابط حرفهای، مسئولانه، پایدار و دوستانه میان همکاران مرکز؛
10- پیاده سازی وب سایت و فضای سایبر؛